• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 تیر 1397
کد مطلب : 23762
+
-

امیدواری به نسل طلایی کشتی ایران


 محسن محمود صفری | مسابقات کشتی جوانان قهرمانی آسیا در کشور هندوستان برگزار شد که در پایان فرنگی‌کاران ایران موفق شدند در 10وزن برگزار شده 10مدال رنگارنگ را کسب کنند. طی سالیان گذشته این مقتدرانه‌ترین عنوان قهرمانی تیم‌ملی کشتی جوانان بود که توسط حمید باوفا به‌دست آمد.

  10 وزن 10 مدال 
رقابت‌های کشتی‌فرنگی جوانان قهرمانی آسیا روزهای 26 و 27تیر در شهر دهلی‌نو برگزار شد. در پایان تیم ایران توسط پویا ناصرپور، بهرام معروف‌خانی، امین کاویانی‌نژاد، حسین فروزنده، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده به ترتیب در اوزان 55، 63، 72، 82، 87 و 130 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد. مدال‌های نقره تیم ایران توسط علی‌رضا نجاتی، شایان عفیفی و وحید دادخواه در اوزان 60، 77 و 97کیلوگرم به‌دست آمد. تک مدال برنز ایران را سجاد ایمان طلب در وزن 67کیلوگرم کسب کرد. 

  مسابقات جهانی نقطه عطف کشتی ایران 
حمید باوفا سرمربی تیم‌ملی جوانان درباره قهرمانی شاگردانش در مسابقات قهرمانی آسیا به همشهری‌ورزشی گفت: «این قهرمانی بسیار دلچسب بود. بارها و بارها سرود ملی ایران در سالن مسابقات به صدا درآمد که باعث غرور همه ایرانیان بود. خوشحال هستم که ثابت کردیم پتانسیل کارهای بزرگ را داریم. این قهرمانی حاصل یک کار تیمی بود که در پایان مسابقات به بار نشست.

جوانان فرنگی‌کارنشان دادند می‌توانند کارهای بزرگ را عملی کنند امیدوارم در مسابقات جهانی هم خوش بدرخشند و با خاطره خوب رده جوانان را ترک کنند. این جوان آینده سازان کشتی ایران هستند و در آینده از آنها بیشتر خواهیم شنید. این قهرمانی پایان کار نیست و تازه کار ما شروع شده است ان‌شاءالله مسابقات جهانی نقطه عطف ما خواهد بود.» امین کاویانی‌نژاد فرنگی‌کار وزن 72کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا تمام حریفانش را مقتدرانه شکست داد و توانست بربام آسیا بایستد. او درباره این مسابقات به همشهری ورزشی گفت: «رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار شد که خداروشکر توانستم مدال طلا را از این مسابقات کسب کنم.

در این مدت اردوهای شبانه روزی و تمرینات سختی را پشت‌سر گذاشتیم که درنهایت این قهرمانی مقتدرانه به‌دست آمد. حدود دو ماه دیگر مسابقات جهانی را در پیش داریم که امیدوارم بتوانیم مقام خوبی را کسب کنیم. این مدال مدال نتیجه تلاش همه مربیان و عزیزانی بود که در این مدت من را یاری کردند تا تمرینات سخت و فشرده را تحمل کنم.» حسین فروزنده فرنگی‌کار 82کیلوگرم تیم‌ملی جوان دیگر طلایی ایران در دهلی‌نو بود که درباره این مسابقات به همشهری‌ورزشی گفت: «مربیان در این مدت خیلی برایم زحمت کشیدن که خداروشکر توانستم با کسب مدال طلا جواب زحماتشان را بدهم مدال طلای خودم تقدیم می‌کنم به خانواده و مربیانم که در روزهای سخت کنارم بودند. کشتی در ظاهر یک ورزش انفرادی است و لی یک تیم برای کسب موفقیت تلاش می‌کند از مدت‌ها قبل همه تلاش می‌کنند تا یک کشتی‌گیر بتواند پرچم ایران را بالا ببرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید